סוכת שלום: באוקראינה יחגגו בסוכות בצל הטילים | גלריה

שלמה ריזל No Comments on סוכת שלום: באוקראינה יחגגו בסוכות בצל הטילים | גלריה

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" ושלוחי חב"ד במזרח אירופה נערכו לחג הסוכות מבעוד מועד והעבירו את האתרוגים, הלולבים, ההדסים והערבות מישראל לאוסטריה לפני כמה שבועות | גם סוכות הוקמו בארץ המדממת, תחת המלחמה המשתוללת | תיעו מרגש

צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההפגזה על העיר ז'פרוז'יה, לפני כמה שעות, לא מנעה מרב העיר ושליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי להקים סוכה גדולה בחצר בית הכנסת. כ-200 מתושבי העיר צפויים לפקוד אותה הערב ומחר ומאות נוספים במהלך חול המועד. גם במיקולאייב הוכנה סוכה גדולה למרות הקושי לצאת מהבית נוכח ירי הרקטות הבלתי פוסק.

סוכות נוספות הוקמו בכל רחבי אוקראינה. הבאים בשעריהן יוכלו גם לברך על "ארבעת המינים" שיובאו לאוקראינה במבצע מורכב. אם בכל שנה מדובר בלוגיסטיקה לא פשוטה – השנה היא הייתה מסובכת הרבה יותר נוכח העדר הטיסות לאוקראינה והקושי להגיע לערים המופגזות.

למרות זאת, ב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" לא הרימו ידיים ונערכו לכך מבעוד מועד: האתרוגים, הלולבים, ההדסים והערבות יצאו מישראל לאוסטריה לפני כמה שבועות. הם הועברו להונגריה, שם עברו תהליך של מיון ואוחדו לסטים ומשם ברכב קירור למרכז ההפצה בעיר אוז'גורוד (אונגוואר) שבאוקראינה, בסיוע רב העיר ושליח חב"ד הרב וילהלם.

מאוז'גורוד הועברו הסטים לכל רחבי אוקראינה – לרבני הערים ושלוחי חב"ד ואף לקהילות קטנות שבהן אין רב או שליח קבוע – במטרה לזכות את יהודי אוקראינה במצוות החג.

סטים נשלחו בידי "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" גם לחיילים יהודים בחבל דונבאס, לבקשתם. "גם מלחמה לא תעצור אותנו מלהמשיך לספק שירותי דת לכך יהודי באוקראינה באשר הוא ובכל מקום. זה היה מאתגר, אבל אני שמח שהצלחנו ב"ה. ראינו סייעתא דשמיא לכל אורך הדרך" אמר יו"ר הארגון השליח הרב מאיר סטמבלר. "אנחנו מאמינים שנזכה כבר היום 'לישב ב'סוכת עורו של לוויתן' בגאולה השלימה"



0 תגובות